السبت، 13 يوليو 2013

الـزواج والجـنس


فيما يتعلق بحياتك مع زوجك وبحياتكما الخاصة كوني معه صريحة ومكشوفة فإن الزوجة للزوج بمنزلة اللباس الذي يلاصق الجسم ويستر العورات، ويقول الإمام الصادق ( خير النساء التي إذا خلت مع زوجها خلعت له درع الحياء). وبالمناسبة على الزوجة أن تعلم أنها إذا طُلبَ منها أن تستحي من زوجها,فإن حياءَها مطلوب في كل ظرف إلا في الفراش فإن عليها أن تكون كما يحِبُّ زوجها.والحقُّ أن أغلب الأزواج يحبون لزوجاتهم أن ينـزعن لباس الحياء في الفراش.المرأة مطلوب منها في الفراش أن تتحدث مع زوجها وأن تضحك معه وأن تلعبَ معه وأن تُعبرَ له عما تحِبه منه وأن تسأله عما يحبُّه منها و...وليس في ذلك أي عيب من الناحية الشرعية-حتى ولو قال المجتمع خلاف هذا-,بل إن هذا سيعتبر لها بإذن الله عبادة لها عليها أجر,ما دامت به ترضي زوجَها.

1- فيما يتعلق بحياتك مع زوجك وبحياتكما الخاصة كوني معه صريحة ومكشوفة فإن الزوجة للزوج بمنزلة اللباس الذي يلاصق الجسم ويستر العورات، ويقول الإمام الصادق ( خير النساء التي إذا خلت مع زوجها خلعت له درع الحياء). وبالمناسبة على الزوجة أن تعلم أنها إذا طُلبَ منها أن تستحي من زوجها,فإن حياءَها مطلوب في كل ظرف إلا في الفراش فإن عليها أن تكون كما يحِبُّ زوجها.والحقُّ أن أغلب الأزواج يحبون لزوجاتهم أن ينـزعن لباس الحياء في الفراش.المرأة مطلوب منها في الفراش أن تتحدث مع زوجها وأن تضحك معه وأن تلعبَ معه وأن تُعبرَ له عما تحِبه منه وأن تسأله عما يحبُّه منها و...وليس في ذلك أي عيب من الناحية الشرعية-حتى ولو قال المجتمع خلاف هذا-,بل إن هذا سيعتبر لها بإذن الله عبادة لها عليها أجر,ما دامت به ترضي زوجَها.

2- عليكَ أن تغارَ على زوجتك,لكن بدون مبالغة,وإلا أصبحت الغيرة ضارة غير نافعة.وحتى في مجال الجنس لا تسارع إلى اتهام زوجتك بتحولها عنك إن هي أعرضت عنك بين الحين والآخر في الفراش(قد يكون لها عذر في ذلك وقد لا يكون لها),لكن مع ذلك من حقك أن تلومها إن هي فصلت بين العنصر الجسمي والعنصر العاطفي في الحب أي إن هي قالت لزوجها تلميحا أو تصريحا:" أحبك في النهار لكنني لا أحبك في الليل".إن المرأة يجب أن تعلم بأنها إن طلبها زوجها إلى الفراش وأبت عليه ذلك بدون عذر,فإنها تبيتُ وهي ملعونة والله غاضبٌ عليها,كما أنها يجب أن تعلم بأنه لا معنى لادعائها أنها تحب زوجها لكنها لا تعطيه ما يطلبها منها في بيت النوم في الليل.

3- تهيأ لزوجتكَ في الفراش كما تحبُّ أن تتهيأ هي لكَ أنتَ.والمرأة وإن لم تتعلق بالجنس كما يتعلق الرجل به,إلا إنها تحب أن يكون الرجل قبل وأثناء ممارسته الجنس معها على صورة حسِّيَة حسَنَة.

4- يجب أن تكون المرأة في حالة عقلية وعاطفية لائقة حتى تستجيبَ للمهيجات الجنسية وتُقبلَ على الجنس وتفعلَ للزوج ما يحبه منها وتطلبَ منه ما تحبه هي منه,فليراع الأزواج ذلك مع زوجاتهم.إن الكلمة الطيبة مع المرأة قبل الذهاب إلى بيت النوم,والابتسامة الحلوة, والمدح الجميل,والهدية المعبِّرة,والمداعبة اللطيفة و..كل هذا مهم جدا من أجل فتح شهية المرأة للجنس.أما الرجل فيمكن أن تموت أمه في الصباح ويجامع زوجته في الليل.قد يبدو للزوجة أن زوجها غير عادي لكنه في حقيقة الأمر عادي تماما,وهذه هي طبيعته.

5-إن المرأة – على خلاف الرجل- تحتاج في الغالب إلى قدر معين لا بأس به من المداعبة المسبقة ومن التهيئة الجنسية ومن اللعب الجنسي التمهيدي لتهيئتها للحالة الجسمانية المطلوبة ولفتح شهيتها للجنس ولتصل إلى اللذة العظمى مع زوجها في نهاية الاتصال الجنسي.وإلاَّ إذا لم يوفر الرجل لزوجته ذلك فإن العلاقة الجنسية قد تصبح صعبة بالنسبة لها وقد تصاب المرأة بالبرود الجنسي.

6-الإشباع الجنسي للزوجين في الليل(ليس شرطا بطبيعة الحال أن يكون في كل ليلة)أو على الأقل المداعبات اللطيفة لهما معا,عامل مهم لاستقرار كل منهما النفسي وللعلاقة الحسنة التي يجب أن تكون بينهما في النهار.ولنذكر معنى حديث النبي-ص-:"كيف يضرب أحدكم زوجته في النهار ثم يأتيها في الليل؟! ".والذي يظن أن الجنس ليس مهما بين الزوجين لا يفهم شيئا عن بديهيات الحياة الزوجية ولا عن حقيقة الرجل والمرأة ولو توهَّم أنه يفهم الكثير,والحمد لله الذي لم يجعل الرهبانية من الإسلام.

7- معظم الذين يعشقون في المرأة الجمال الجسدي والهندام والرونق,لا يلبث حبهم أن يخفت صوته إذا وصلت المرأة إلى سن اليأس تقريبا(حوالي 50 سنة من عمرها).ومهما حاولت المرأة أن تُصلح –ماديا-ما فقدته من مفاتنها الطبيعية ,فإنها تلعب كما يقال في الوقت الضائع,وتحاول عبثا أن تُصلحَ ما أفسده الدهرُ.أما الذي يحبُّ في المرأة الرُّوحَ(الأدب والأخلاق والدين و..)قبل الجسد,فإن النقص في جمال الجسد بعد ذلك يعوَّض بجمال الروح,ويحس الزوجان باستمرار بأن سعادتهما تزداد مع الأيام ولا تنقص.

8- لا بد من وقت طويل لتحقيق التوافق الجنسي بين الزوجين بعد الزواج قد يستمر لأسابيع أو شهور أو أكثر أو أقل.ويعدُّ التكافؤ الجنسي بالنسبة لأكثر الأزواج مسألة مهمة جدا,لأنهم يعتبرونه مسألة الوصول إلى توافق عقلي وعاطفي أكثر منه جسماني.

9- لا بد على الزوج أن يلاحظ جيدا مواعيد توق زوجته إلى الجنس(مثل قبل الحيض بأيام قليلة وبعد بداية الطهر بأسبوع)ليقبل على زوجته أكثر-والمرأة تحب من الرجل أن يقبل عليها أكثر من إقبالها عليه حتى ولو كانت راغبة في زوجها أشد الرغبة-.وهو عندما يفعل ذلك تكون زوجته بين يديه مستسلمة كل الاستسلام يفعل بها ما يشاء وكيف يشاء,وتكون زوجته كذلك(التي بدت له من قبل باردة) ساخنة كأحسن ما تكون الحرارة والدفء والمتعة.

10- يطلب الإسلام من الرجل أن يتميز في ممارسته للجنس مع زوجته عن الحيوان,وذلك بأن يقدم بين يدي الجماع القبلة والمداعبة: خاصة لصدر المرأة وثدييها وللبظر من فرجها ولشفتيها بالدرجة الأولى,ثم لعنقها ومؤخرتها وظهرها وبين الفخذين وعلى مستوى الكتفين,وكذا المغازلة بكلام نظيف-لا فاحش-يُعبرُ به الرجل عن إعجابه بجسدها وعن حبه الشديد لها.هذه المقدمة مهمة للرجل,لكنها مهمة أكثر لزوجته.لذا فإن على الرجل أن لا يتسرع في القذف في نهاية الجماع وأن يطيل العملية لأكبر وقت ممكن,حتى يكون الوصول إلى قمة الشهوة في وقت متقارب من قبل الزوجين.والأفضل أن تأخذ القبلات المتناثرة من الزوجين في أجزاء مختلفة من جسديهما مكان الكلمة والصوت, وذلك عند القذف وقبله وبعده بقليل.والرجل يلتهب بسرعة ويبرد بسرعة أيضا,إلا أن المرأة على العكس تثور ببطيء وتخمد ثورتها ببطيء,ومن هنا فإن على الزوج أن ينتظرها قبل البدء بالعملية وأن يستمر معها بعد القذف مباشرة بشيء من المغازلة ولو كانت قبلة عميقة وضما هادئا,فإن ذلك يشعر المرأة أنها ليست مجرد ملهاة ومتعة للرجل يقضي من خلالها حاجته ثم يرميها.

11-العزل (بمعنى عزل الرجل لمائه عن الأعضاء التناسلية للمرأة عند القذف أو في نهاية الجماع) وسيلة من الوسائل القديمة والجائزة لمنع الحمل.وهي طريقة كانت متبعة في عهد النبي –ص-,لكنها غير منصوح بها طبيا:

ا- لأنها قد تضر بالمرأة عضويا ونفسيا:احتقان للأعضاء التناسلية يمكن أن يؤدي لنزيف دموي أثناء الحيض أو بعده ترافقه آلام مبرحة ثم يتضخم الرحم وتصاب المرأة باضطرابات عصبية أو توتر عصبي,فتصبح تبكي لأتفه الأسباب وتتبرم بحياتها الزوجية.
ب- كما تضرُّ بكل تأكيد بالرجل نفسيا لأنه في الوقت الذي يحبُّ حبا جما أن يلتصق بالمرأة كل الالتصاق هو يبتعد عنها.إنه يتألم لذلك نفسيا أشد الألم,بل الكثير من الرجال يفضلون-لذلك-أن لا يجامعَ أحدُهم زوجتَه عوض أن يجامعَ ويعزلَ.

12- يمكن للرجل القادر أن يتناول بعض العسل بعد الجماع مباشرة ليعوض جسده عن الماء الذي خرج منه بالجماع.

13- يستحسن طبيا أن لا تقل المدة بين الجماعين عن ال 10 ساعات,مهما بالغ الرجل في الجماع,ولو في بداية الحياة الزوجية.نقول هذا ونحن نعرف طبعا أن من الرجال من يجامع في ليلة واحدة حتى ال 5 مرات,وفي بعض الأحيان حتى يخرج منه دم عوض المني,وواضح أن هذا إسراف كبير قد يضرُّ الرجلَ في صحته ويُقلق المرأةَ إلى درجة ما بدنيا ونفسيا, إلى جانب أنها –من كثرة ما جامعها زوجها –تصبح باردة,تفعل ما تشاء لإرضائه فقط لكن بدون أن تشاركه في استمتاعه.

14- مما يقوي من الرغبة الجنسية:كثرة تناول اللحم والبصل(خاصة المنقوع في الخل)والجزر والزعفران والموز والجوز والكرفس والعدس والزبيب وحب البطيخ وبذور القرع وحبوب القمح الغير منخولة والتمر والزعتر والعسل والحمص والفلفل والحليب والبيض والفول السوداني والخس والأطعمة البحرية.

15-الجنس عند الرجل غاية في ذاته وينتهي عند القذف.أما عند المرأة فلأنه تصاحبه تغييرات جذرية داخل المرأة بما يصاحب ذلك من حمل ووضع,لذا يعتبر عندها وسيلة لغاية أكبر.

16-الرغبة الجنسية عند الرجل لا أوان لها ولا تخضع للمد والجزر,بخلاف المرأة فإن إقبالها على الجنس يتأثر بجملة عوامل منها معاملة زوجها لها,وحالتها النفسية,وكونها طاهرة أم لا.

17-الرجل سهل الاستثارة ويمكنه أن يزاول الجنس مع زوجته بعد لحظات من بدء التفكير فيه,كما يمكن أن يمارسه ولو بعد حله مباشرة لمسألة معقدة في الفيزياء أو الرياضيات,أما المرأة فتحتاج أن تثار كما ينبغي ذهنيا وبدنيا وعاطفيا قبل الاتصال الجنسي.

18- من العوامل التي تؤدي إلى عدم توافق الزوجة مع الزوج جنسيا :أنانية الزوج التي تجعله يتجاهل رغبات زوجته الجنسية,وتسرع الزوج في الاتصال الجنسي المباشر,وسرعة القذف عند الزوج,والألم عند الزوجة الذي قد يكون سببه برودا جنسيا وقد يكون سببه عضويا(أي مرض متعلق بالأعضاء التناسلية عند المرأة),وأخيرا الخوف من الحمل.

19- كلما شملت المداعبة-قبل الجماع –أجزاء أكثر من جسدي الزوجين,وكلما طالت مدة المداعبة,وكلما تريث الزوج من أجل إطالة أمد الجماع,كلما كانت الاستجابة أقوى والعلاقة الجنسية أجمل وأمتع.

20- على الرجل ألا يثقل على زوجته بالجماع في وقت لا تكون فيه هي راغبة جنسيا لأسباب وقتية,وعليه أن ينتظر حتى تكون مستعدة نفسيا وصحيا,وذلك احتراما لكرامتها وأنوثتها.لكنها هي كذلك مطلوب منها في المقابل أن تعرف بأن سلطان الجنس قوي على زوجها –وعلى أي رجل-لذا عليها أن تبذل جهدا وتتحامل على نفسها ما استطاعت لتُرغِّب نفسَها في زوجها ولتلبي له رغبتهُ منها أو فيها,عندما يكون بالفعل راغبا فيها.























With regard to your life with your husband and Bhtma Connie him frank and open the wife to the husband is like dress who hews the body and Leicester awrahs, says Imam Sadiq (best women that if they are free with her husband took off his shield of modesty). By the way, the wife should know that if they asked her to ashamed of her husband, the modesty required in every circumstance, but in bed, it must be also loves her husband. Indeed, most of the couples love to their wives that tend to dress modesty in bed. Women required in bed that talking with her husband and to laugh with him and play with him and express to him what you love him and ask him what he loves them and ... and not any defect from a legal aspect - even though he said the odds of this community - but that this would take her, God willing worship her the fee, as long as it satisfies her husband.

1 - With regard to your life with your husband and Bhtma for being with him frank and open the wife to the husband is like dress who hews the body and Leicester awrahs, says Imam Sadiq (best women that if they are free with her husband took off his shield of modesty). By the way, the wife should know that if they asked her to ashamed of her husband, the modesty required in every circumstance, but in bed, it must be also loves her husband. Indeed, most of the couples love to their wives that tend to dress modesty in bed. Women required in bed that talking with her husband and to laugh with him and play with him and express to him what you love him and ask him what he loves them and ... and not any defect from a legal aspect - even though he said the odds of this community - but that this would take her, God willing worship her the fee, as long as it satisfies her husband.

2 - you are jealous of your wife, but without exaggeration, but became jealous harmful useless. Even in the field of sexuality is not quick to accuse your spouse بتحولها about you that is أعرضت you from time to time in bed (may have an excuse in that may not have ), but nevertheless have the right to Thelomha that are separated element physical and emotional component in love-that she said to her husband implicitly or explicitly: "I love you in the daytime, but I do not love you at night." that women must learn as the request of her husband to bed and abt him that without an excuse, they spend the night an angry God cursed them, and they must learn that it does not make sense to claim that she loves her husband, but do not give it the required of them in the house to sleep at night.

3 - prepared to your spouse in bed as you would be preparing you are yours. And women but not related to sex as the men do, but she likes to be the man before and during exercise sex with her sensual image well.

4 - Women must be in the case of mental and emotional decent even respond to irritants sexual and accepted on sex and do the husband what he loves them and ask him what you like is it, Fleuraa husbands with their wives. Said a good word with the woman before going to the house of sleep, smile, sweet The praise is nice, and the gift expressive, and caressing gentle and .. all of this is very important in order to open the appetite of women for sex. the man could be his mother in the morning and having intercourse with his wife at night. might seem for a wife to her husband's unusual, but in fact completely normal, and this is his nature.

5 - The women - unlike men - you need mostly to a certain amount quite a bit of foreplay prior and configuration nationality and play sexual primer to be configured for the case of Gethsemane required to open its appetite for sex and up to pleasure Great with her husband at the end of sexual contact. Otherwise if not provided man to his wife, the sexual relationship had become difficult for her may become women sexually frosty.

6 - sexual gratification for the couple at night (not a requirement, of course, be in every night) or at least caresses nice for them together, an important factor for the stability of both the psychological and the relationship of good, which should be between them in daylight. Let us recall the meaning of hadith of the Prophet - r -: "How can beat any one of his wife during the day and then approach her at night?!." and who thinks that sex is not important between spouses does not understand anything about the axioms of married life and the reality of men and women, even suspicion that he understands a lot, thank God that did not make the monastic of Islam.
 
7 - Most of those who love the women's physical beauty and grooming and luster, NOT ABIDE love that dims his voice if a woman prays to menopause almost (about 50-year-old). Whatever tried to women that fit - physically - their lost charms natural, they play as said in stoppage time, and trying in vain to repair what spoiled forever. As for who loves in a woman Spirit (literature, morality and religion, ..) before the body, the shortfall in the beauty of the body after it compensates the beauty of the soul, and he feels the couple constantly that happiness increases with days not decrease.

8 - Do not be a long time to achieve compatibility sexual intercourse between spouses after marriage may continue for weeks, months, or more or less. The parity sexual for the most couples a very important issue, because they consider the issue of access to approved mental and emotional than physical.

9 - Do not need a husband to observe good dates yearning for his wife to sex (such as premenstrual few days after the beginning of purity week) to accept his wife more - and women love men to accept them more than إقبالها it even if it is interested in her husband's greatest desire - . When he does so be his wife in his hands submissive surrender all do what he wants and how he wants, and be his wife as well (which seemed to him by the cold) hot as the best are the heat and warmth and fun.

10 - Requests Islam from the man that is characterized by the practice of sex with his wife for the animal, so that the offers in the hands of intercourse kiss and caressing: especially for the woman's chest and her breasts and clitoris of her vagina and her lips the first place, and then to her neck and hips, back and between the thighs and the level of the shoulders, as well as the courtship words clean - do not overcharge - expressed by men admiration for her body and love extreme them. This made the task of the man, but the most important for his wife. therefore, for a man to not rush in ejaculation at the end of sexual intercourse and to prolong the process as much time as possible, so that access to the summit of lust at a time when tight by the couple. better to take kisses scattered from the couple in different parts of their bodies where the word and sound, so when ejaculation and before and shortly after. and the man becomes inflamed quickly and cools down quickly, too, but that women on the contrary arise slowly and subsided revolution slowly, hence the pair must waits before starting the process and to continue with it immediately after ejaculation something of courtship even kiss was deep and quiet annexation, that women feel it's not just comedy and fun to spend man from which he needs and then throw.

11 - insulation (in the sense of isolation to one hundred men genital mutilation when ejaculation or at the end of sexual intercourse) means, the old and the prize of contraception. A method was followed in the era of the Prophet - r -, but it is medically advised:

- Because it could hurt women organically and psychologically: genital congestion can lead to bleeding during menstruation or after, accompanied by excruciating pain and swelling of the uterus and women infected with neurological disorders or nervous tension, becomes a cry for trivial reasons marital and Taatberm her life.
B - as detrimental certainly men psychologically for that at the time, who loves loving to adhere women each suction cup is away for. He suffers for it psychologically more pain, but a lot of men prefer - so - not to have intercourse with one of them his wife, instead of having intercourse and singles.

12 - can be for a man who is able to deal with some honey immediately after intercourse to his body compensates for the water that comes out of him having intercourse.

13 - preferably medically not be less than the time between Aljmain for 10 hours, no matter how deep the man in sexual intercourse, even if at the beginning of married life. Say this and we know of course that of men having intercourse in one night until the 5 times, and sometimes even out it's blood instead of semen, and clear that this profusion of large could harm a man's health and worries of women to some degree physically and psychologically, along with it - the multitude of what intercourse with her husband - become cool, do what they want to please Him only, but without that share in the enjoyment.

14 - which strengthens the libido: Too much meat and onions (especially soaked in vinegar), carrot and saffron, bananas, walnuts, celery, lentils, raisins and love watermelon and pumpkin seeds and wheat grains non Mnjulh, dates and thyme honey and chickpeas, pepper, milk, eggs, peanuts, lettuce and seafood.

15 - sex when the man an end in itself and ends at ejaculation. Either when it is because women accompanied by dramatic changes in women, including concomitant of pregnancy and develop, so then considered a means to an end is greater.

16 - sexual desire when the man has no time for or subject to the tide, unlike a woman the   on sex influenced among other factors, including the treatment of her husband, and their psychological condition, and being pure or not.

17 - man easy arousal and can engage in sex with his wife moments after the start thinking about it, it can be exercised even after the dissolution directly to a complex issue in physics or mathematics, while women   be raised should also be mentally and physically and emotionally before sexual intercourse.

18 - factors that lead to incompatibility wife with husband sexually: selfish pair that make it ignores the wishes of his nationality, and accelerate the pair in sexual contact direct, premature ejaculation when the pair, and pain when the wife, which may be caused by colder sexually may be caused by organic (ie disease related to a woman's reproductive organs), and finally the fear of pregnancy.

19 - Whenever foreplay included - before intercourse - more parts of the body spouses, and the longer the duration of foreplay, and whenever the pair lingered in order to prolong intercourse, the stronger the response and the sexual relationship the most beautiful and the most enjoyable.

20 - a man not weigh on his wife having intercourse at a time where are unwilling sexual reasons and temporary, and it has to wait until you are ready psychologically and healthy, and that respect for the dignity and femininity. But they are also required in return to know that the Sultan sex strong on her husband - and any man - so it has to make an effort and Taathaml itself able to wish herself in her husband and his desire to meet them or where, when already be willing.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق